torsdag 21 december 2006

Tung väska

Började packa inför resan ner till västkusten igår. Och det gav anledning att fundera lite över vilka fancy kläder som gäller för jul- och nyårssammankomsterna. Helst ville jag packa ner hela garderoben för att ha så många valmöjligheter som möjligt, men så påminde jag mig själv om hur jobbigt det är att släpa runt en övertung väska bland julstressade tågresenärer och gav upp den tanken.

Håll tummarna för att tågtrafiken mellan Göteborg och Kungsbacka kommer igång igen imorgon så jag slipper åka buss. Planen just nu enligt SJ är att åter öppna en tunnel som varit vattenfylld för trafik drygt två timmar innan jag tuffar ut från Göteborgs central.

1 kommentar:

Cecilia Petersson sa...

Lycka till med resan, Sara!

Hoppas att du får en fin jul och nyårshelg! Med mycket glitter förstås.

/Cecilia